З з березня у закладі дошкільної освіти "Світлячок" стартував освітній проєкт "Інтелект України". До реалізації завдань проєкту долучились три старші групи. Науково-методичне навчання пройшли директор закладу дошкільної освіти та педагоги закладу. Проєкт "Інтелект України" - це інноваційний освітній проєкт, що передбачає впровадження сучасних технологій та методик викладання. Навчання в ньому поєднує використання новітнього обладнання, вміння працювати в команді та залучення різних інтерактивних завдань, які можуть зацікавити дошкільників. Проєкт спрямований на розвиток потенціалу дітей та підготовку їх до подальшого успішного навчання в школі. Мета всеукраїнського науково-педагогічного проєкту "Інтелект України" - впровадження в освітній простір України системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей. У межах проєкту діти навчаються за спеціально розробленими навчальним планом і навчальною програмою, яка дозволяє розвинути математичні здібності дітей, створити передумови для успішного засвоєння предметів гуманітарного циклу; сформувати компетентність "Умій вчитися", розвинути пізнавальні процеси дітей, створивши передумови для успішного навчання дитини. Науково-педагогічний проект "Інтелект України" реалізується у ЗДО№11 на базі державної програми "Українське дошкілля". В роботі за проєктом використовується навчально-методичний комплект авторів програми (зошити з друкованою основою, посібники для вихователя, відеозаписи дидактичних матеріалів, музичних руханок). Силами педагогів та батьків, групи забезпечені плазмовими телевізорами та демонстраційними дошками. Вихователі також підібрали необхідних для проведення занять папугу, черепаху, жука-буквоїда, сороку. Діти, які працюють за проєктом, мають високий рівень мотивації до навчання, вміють працювати з інформацією.
3 квітня 2025 року відбулась презентація проєкту для батьків та педагогів нашого закладу. Учасникам заходу було запропоновано відкритий показ занять з розвитку пізнавальних здібностей дітей за програмою "Інтелект України" з грамоти та математики. Заняття провела вихователька вищої категорії Лариса Коваленко. В ході занять педагогиня продемонструвала високий рівень адаптації дітей до роботи з таблицями, зошитами. У досить швидкому темпі діти встигали виконувати завдання, переглядати відео, відповідати на проблемні та провокативні запитання, які потребували активізації логічного та доказового мислення, високого рівня уваги та запам'ятовування. Заняття продемонстрували чітку взаємодію вихователів та асистента вихователя в організації освітнього процесу, партнерську взаємодію дорослого і дитини. Протягом всього заняття дошкільники були активними, охоче виконували всі завдання і продемонстрували високий рівень знань і готовності до навчання в школі. В ході зустрічі відбувся живий діалог батьків з директором ЗДО№11 Лесею Цінцірук, вихователями Ларисою Коваленко та Аллою Бондаренко. Батьків цікавило все - чи є необхідність в подальшому давати дітей до школи, яка працює за програмою, чи не ускладнить це адаптацію дітей, які підуть на навчання за програмою Нової української школи, чи це не зашкодить здоров'ю дітей... В подальшому учасники заходу прийшли до спільного висновку, що робота за освітнім проєктом забезпечує: ситемний підхід до інтелектуального розвитку дитини; інтеграцію засобів комунікативно-мовленнєвого розвитку завдяки застосуванню різних видів дидактичних ігор, творчих завдань; організацію спільної діяльності, спрямованої на формування соціальних навичок; формування багатовимрного практичного досвіду, який відповідає віковим та природним потребам дітей у грі, дослідженні та експериментуванні; емоційну стабільність дитини, підвищення ефективності соціалізації та формування базових навичок взаємодії в суспільстві, залучення батьків через активну співпрацю, обмін інформацією, активну участь в освітній діяльності; логічну і послідовну побудову освітнього процесу з урахуванням наступності, перспективності у підготовці вихованців до майбутніх викликів та довгострокових упіхів. Дуже важливо, щоб ми всі: педагоги, батьки, діти - розуміли, що навчання в школі - це праця, яка впливає на обумовлені віком зміни організму дитини. Якщо ми створимо сприятливе середовище, то матимемо позитивні зміни. Пам'ятаймо, що важливе не лише фізичне здоров'я, а й психологічне та соціальне благополуччя дитини.
Вихователь-методист Людмила Разумна.