"Як малята безпеки вдома навчались"

"Про себе дбати - лиха не мати" Народна мудрість

          Навчити дитину дбайливо ставитися до свого життя та здоров'я - актуальне завдання сучасної дошкільної освіти. Безпека належить до базових потреб людини, тому завдання педагогів створити умови для безпечного існування маленької дитини в природі та соціумі, а також сформувати в неї ціннісне ставлення до свого життя і здоров'я як найвищої цінності суспільства. Життя вимагає від наших дітей уміння знаходити вихід із будь-яких непередбачених ситуацій. Саме тому так важливо з наймолодшого дошкільного віку сформувати найважливіші життєві навички поведінки в найближчому середовищі - вдома.

        19.02.2025 в закладі дошкільної освіти було проведено комплексне заняття "Про себе дбати - лиха не мати" провідним завданням якого було формування здоров'язбережувальної (безпекової) компетентності дітей молодшого дошкільного віку. Освітній захід провела досвідчена вихователька Ірина Стецевич. В ході заняття педагогиня використала перегляд мультфільму "Коли ми вдома", який здійснювався за побутовими локаціями: пожежна безпека вдома (правила поведінки з газовими приладами та електроприладами), правила поведінки з колючими та ріжучими предметами на кухні, з ліками та хімічними речовинами, правила поведінки біля вікна та на балконі, правила поведінки з незнайомцями. Вихователька вдало проводила обговорення за кожною ситуацією, підводячи дітей до важливих висновків, що в подальшому будуть становити оснви їх життєво-необхідного досвіду. Емоційного забарвлення заняттю додавали музичне рухливе привітання для дітей та дорослих "Коли ти вдома один" Марічки Бурмаки, психоемоційне занурення у казку "Вовк і семеро козенят" під ніжну мелодію, прихід Вовка з мішечком іграшок та предметами, які  містять для малят небезпеку. Цікавою і захопливою була гра-вікторина "Так чи ні". Не менш важливою була психовправа з виходу дітей з казки та повернення до дитсадка. Результативності заходу сприяли гуманістичний системний підхід, використання художньо-літературного матеріалу, ігрових та ІКТ технологій. Не секрет, що безпекова поведінка - це відтворенняпобуту дорослих, який оточує дітей вдома і в дитсадку. Стійкі навички безпеки життєдіяльності дитини - це наслідування поведінки дорослих. Перевагу в освітньому процесі педагоги надають цікавим довірливим бесідам, моделювання та аналізу життєвих ситуацій, дидактичним та сюжетно-рольовим іграм.

Головне правило, яке встановлене у роботі Ірини Стецевич - тісна взаємодія з родиною. Спільна мета - партнерська взаємодія у формуванні життєво необхідної безпекової компетентності на всіх вікових етапах дошкільного дитинства. Спільна мета закладу дошкільної освіти та родини - не залякати дітей, не моралізувати, не зламати їх природної допитливості та зацікавленості оточуючим світом, а виховувати розумну обержність. Вихователь-методист Людмила Разумна

Поширити: