Практичний психолог приймає безпосередню участь у створенні психологічно комфортного середовища для розвитку дитини дошкільного віку. Практичний психолог здійснює психолого - педагогічний супровід всіх учасників освітнього процесу, надання їм психологічної підтримки (діти ВПО, діти з ООП в умовах інклюзивної освіти). Надає психологічну допомогу (психологічне консультування, проведення тренінгів, семінарів з педагогами та батьками), розвивальна робота з дітьми, індивідуальні консультації за запитом. 

Здійснює психологічну профілактику з питань запобігання дезадаптації здобувачів освіти та психологічну діагностику особливостей психічного розвитку здобувачів освіти відповідно до віку (пізнавальних процесів, поведінкових проявів, емоційних проявів).

 Робота з батьками 

    Дитина дошкільного віку потребує соціальної, психологічної та педагогічної підтримки.Часто дитина приходить до дитя­чого садка неготовою до нових змін, не має достатніх для свого віку гігієнічних та побутових навичок, не розуміє еле­ментарних поведінкових норм.

    Насамперед батьки мають розуміти, що дитячий садок не є за­мінником сім'ї та її виховних впливів. Лише спільна робота батьків і педагогів може забезпечити високу ефективність виховання та розвитку дитини .

     Щоб полегшити адаптацію ди­тини до нових умов перебування та заздалегідь попередити батьків, які зміни очікують на їхню дитину, проводимо батьківські збори групи, загальні батьківські збори ЗДО, індивідуальні консультації для батьків, семінари, тренінги з батьками, де практичний психолог розповідає як правильно психологічно підготувати дитину до відвідування дитячого садка, відповідає на проблемні запитання батьків.

Робота з педагогами 

    Практичний психолог проводить з педагогами: семінари , семінари з елементами тренінгу, тренінгові заняття та круглі столи. Такі форми роботи збагачують професійні потреби педагогів, дають їм змогу сформувати власне бачення важливих психологічних проблем та отримати психологічну підтримку.

Робота з дітьми

      Основне завдання нашого дитячого садка - створити умови для мак­симального розкриття індивідуального потенціалу кожної ди­тини. Дитина має стати суб'єктом своєї життєдіяльності, повіри­ти у власні сили, навчитися бути успішною. Це значно полегшить її перехід із дитячого садка до школи, збереже інтерес до пізнання та розвине його в умовах шкільного навчання.

     Індивідуальна робота з дітьми передбачає проведення діагностики психічних процесів. Групова робота спрямована на розвиток комунікативних навичок, соціалізації, адаптації.

     Отже, діяльність практичного психолога щодо створення пси­хологічно комфортного середовища передбачає як розвивальну ро­боту з дітьми, так і психологічну просвітницьку роботу з батьками та педагогами задля забезпечення всебічної підтримки дитини до­шкільного віку під час її адаптації до умов дитячого садка.   

 

 

Поширити: