Практичний психолог приймає безпосередню участь у створенні психологічно комфортного середовища для розвитку дитини дошкільного віку. Практичний психолог здійснює психолого - педагогічний супровід всіх учасників освітнього процесу, надання їм психологічної підтримки (діти ВПО, діти з ООП в умовах інклюзивної освіти). Надає психологічну допомогу (психологічне консультування, проведення тренінгів, семінарів з педагогами та батьками), розвивальна робота з дітьми, індивідуальні консультації за запитом.
Здійснює психологічну профілактику з питань запобігання дезадаптації здобувачів освіти та психологічну діагностику особливостей психічного розвитку здобувачів освіти відповідно до віку (пізнавальних процесів, поведінкових проявів, емоційних проявів).
Робота з батьками
Дитина дошкільного віку потребує соціальної, психологічної та педагогічної підтримки.Часто дитина приходить до дитячого садка неготовою до нових змін, не має достатніх для свого віку гігієнічних та побутових навичок, не розуміє елементарних поведінкових норм.
Насамперед батьки мають розуміти, що дитячий садок не є замінником сім'ї та її виховних впливів. Лише спільна робота батьків і педагогів може забезпечити високу ефективність виховання та розвитку дитини .
Щоб полегшити адаптацію дитини до нових умов перебування та заздалегідь попередити батьків, які зміни очікують на їхню дитину, проводимо батьківські збори групи, загальні батьківські збори ЗДО, індивідуальні консультації для батьків, семінари, тренінги з батьками, де практичний психолог розповідає як правильно психологічно підготувати дитину до відвідування дитячого садка, відповідає на проблемні запитання батьків.
Робота з педагогами
Практичний психолог проводить з педагогами: семінари , семінари з елементами тренінгу, тренінгові заняття та круглі столи. Такі форми роботи збагачують професійні потреби педагогів, дають їм змогу сформувати власне бачення важливих психологічних проблем та отримати психологічну підтримку.
Робота з дітьми
Основне завдання нашого дитячого садка - створити умови для максимального розкриття індивідуального потенціалу кожної дитини. Дитина має стати суб'єктом своєї життєдіяльності, повірити у власні сили, навчитися бути успішною. Це значно полегшить її перехід із дитячого садка до школи, збереже інтерес до пізнання та розвине його в умовах шкільного навчання.
Індивідуальна робота з дітьми передбачає проведення діагностики психічних процесів. Групова робота спрямована на розвиток комунікативних навичок, соціалізації, адаптації.
Отже, діяльність практичного психолога щодо створення психологічно комфортного середовища передбачає як розвивальну роботу з дітьми, так і психологічну просвітницьку роботу з батьками та педагогами задля забезпечення всебічної підтримки дитини дошкільного віку під час її адаптації до умов дитячого садка.